Blog...

Hogyan tűnj ki a “tucatwebshopok” közül?

Az emberek szeretnek online vásárolni, méghozzá egyre többen. Ha szeretnéd, hogy ez a Te webshopod forgalmát is fellendítse, fontos, hogy megkülönböztesd magad a többiektől.
Ebben a cikkben olyan marketing és PR eszközöket gyűjtöttünk össze, amit minden webshop tulajdonosnak ismernie kell, ha szeretné növelni az áruháza hatékonyságát.

A “reklámarc”

Történhet a vásárlás egy kisboltban, egy nagy áruházban, egy elegáns üzletben vagy épp online, van, ami nem változik és a vásárlás helyétől, módjától teljesen független.

Ez pedig az a tény, hogy az emberek elsősorban emberekkel szeretnek kapcsolódni. Emberekkel és nem névtelen, arctalan weboldalakkal. Ahhoz pedig, hogy ez a kapcsolódás létrejöhessen, személyessé kell tenned az áruházad.

Szóval itt az ideje, hogy megmutasd magad! Készíttess magadról egy profi fotót és írj hozzá egy rövid bemutatkozó szöveget is.
Hidd el, ha a vásárló tudja, hogy kitől vásárol, ki van az áruház, a márka mögött, sokkal jobban fog bízni benned.

Blog? Facebook? Insta?

Ahhoz, hogy a célcsoportodból igazi közösséget építs, folyamatos, aktív kommunikációra lesz szükség. De mit is jelent ez?

Fontos, hogy nem feltétlenül kell a létező összes közösségi média felületen jelen lenned! Elég azokra a platformokra fókuszálnod, amit a célcsoportod is használ és ahol a leghatékonyabban tudsz velük kapcsolódni.

Szóval érdemes egy kis kutatással kezdeni. Ha kisgyermekes szülőknek szeretnél eladni, lehet, hogy egy anyukáknak szóló Facebook csoport lesz számodra a leghatékonyabb, míg ha feltűnő, divatos kiegészítőket árulsz, érdemes az Instagramon aktívnak lenned!

“Máshol olcsóbb…”

Sokak számára ismerős lehet ez a probléma, ha olyan dolgokat árulnak, amit máshol is be lehet szerezni. Akár más webshopokban is. Ilyenkor nem érdemes beszállni a végtelen árversenybe.

Hiszen még ha sikerül is magunkhoz csábítani a vásárlót a szuperalacsony árainkkal, semmi biztosíték nincs rá, hogy legközelebb is minket választ. Sőt. Azok a vásárlók, akik a legolcsóbb megoldást keresik, nagy eséllyel a következő alkalommal is végignézik az összes áruház aktuális ajánlatát és ismét a legolcsóbbat választják majd.

De mi a megoldás? Állíts össze ellenállhatatlan csomagajánlatokat. Olyat, amit nem kaphat meg máshol, épp ezért összehasonlíthatatlan lesz.

Garancia

Bizalom nélkül nincs vásárlás vagy elköteleződés. Ezért fontos, hogy minden esélyt megragadj a bizalom kiépítésére. Ennek pedig remek eszköze a garancia.

A legtöbben ugyanis nem merik bevállalni, vagy maximum a 100%-os elégedettségi garanciát. Ami persze szuper, és már ez is megnyugtató lehet a vásárlónak, de ebben is tudsz egyedi lenni és kitűnni a többiek közül!

Garanciát ugyanis bármire vállalhatsz, amiről tudod, hogy fontos a vevőidnek. Amire vágynak vagy éppen, amitől tartanak a termékeddel kapcsolatban. Minél különlegesebb, szokatlanabb garanciát vállalsz, annál megjegyezhetőbb leszel a piacon.

Mit mondanak a vásárlóid?

És ha már bizalom… kutatások bizonyítják, hogy a legtöbben megnézik a vásárlói véleményeket, értékeléseket, mielőtt döntenének. Ezt pedig vétek nem kihasználnod.

Érdemes beépítened a folyamataidba, hogy minden vásárlás után kérj véleményt, ha lehet fotóval és névvel együtt, sőt, akár videós formában is. Majd töltsd fel őket a webshopod főoldalára és az adott termék aloldalára is, vagy akár létrehozhatsz egy külön “Vélemények” aloldalt, ahol folyamatosan gyűjtöd őket.

Díjak, eredmények

Szívesebben választunk olyan autót, ami jól szerepelt a különböző teszteken, vásárolunk olyan kozmetikumot, ami díjakat kapott vagy szállunk meg olyan szállodában, ami elnyert valamilyen kitüntetést. Nincs ez másképp a webáruházak esetében sem.

Szóval, ha nyertél egy díjat vagy valamilyen rangos elismerést, használd ki az előnyeit PR szempontból is és kommunikálj róla! Ha pedig egyelőre nem tudsz felmutatni ilyesmit, akkor most itt az alkalom!

Idén is megrendezzük Az Év Webshopja versenyt, ahol nem számít, hogy mekkora a webshopod, hogy mikor indult vagy mekkora követőbázisod van, kizárólag szakmai szempontok döntenek!

Jelentkezz most Az Év Webshopja 2019 versenyre és használd ki a versennyel járó előnyöket! 😉

Jelentkezek a versenyre!

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Weboldalunk a látogató élményének javítását segítő "sütiket" használunk. Elfogadod? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás