2021-ben az Év Webshopja díjat a független, szakmai zsűri közel 400 nevező közül a Bubbaland.hu webáruháznak ítélte.
Egy ilyen kaliberű versenyen bizony nem könnyű ezt az elismerést bezsebelni, ezért megkértük őket, hogy meséljék el a sikerük titkát.
Interjúnkban Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója beszélget Lipovszky Judittal, a webáruház tulajdonosával, aki értékes gondolatokat osztott meg, melyek minden webáruház tulajdonos számára hasznosak lehetnek a versenyre való felkészülésben.
A webáruházról
A webáruház prémium minőségű baba-mama termékeket értékesít.
Elmondásuk szerint a hatékony ügyfélszolgálat, a magas ügyfélélmény és a gyors kiszállítás az, amiben ők kiemelkedően teljesítenek piaci szinten és különböznek a konkurenciától.
Az induláskor semmilyen e-kereskedelmi tapasztalattal nem rendelkeztek, ezért az első és legfontosabb lépés a megfelelő webáruház rendszer kiválasztása volt.
“Mindenképpen egy bérelt webshop mellett szerettük volna letenni a voksunkat, hiszen nem volt különösebb IT ismeretünk, ugyanakkor fejlesztőt sem akartunk felfogadni. A Shoprenternél volt egy keretrendszer, amelyet bárki könnyedén megtanulhat, és szinte egyetlen nap leforgása alatt elindíthatja a webshopját .”
A kezdetek után hamar levonták a konklúziót, hogy a hirdetések költségesek, így a SEO-ra került a fókusz, amely hosszú távon megtérülő módszer a vevők szerzésére.
Fontosnak tartják a megfelelő termékképek, valamint termék- és kategórialeírások használatát, amelyek nemcsak a SEO-t segítik, hanem a vásárlói döntést is.
“Azonban nálunk is eljött a pont, amikor úgy éreztük, hogy szeretnénk kicsit megújulni. Az egyik Shoprenter szakértő segítségével varázsoltuk újjá a megjelenésünket.
Természetesen nemcsak a webshop kinézete volt a fő szempont, hanem, hogy még felhasználóbarátabbá tegyük a webáruházat, így külön fejlesztéssel plusz funkciókat is beépítettünk.”
Mi motiválta őket a versenyre való jelentkezésre?
Mindössze 1 éves volt a webáruház, amikor jelentkeztek az Év Webshopja szakmai megmérettetésre.
Kíváncsiak voltak, hogy hogyan teljesítenek az e-kereskedelemben és szerettek volna visszajelzést kapni arról, hogy milyen területen kell még fejlődniük.
“Külön nem készültünk fel a versenyre, ugyanakkor a mottónk, hogy folyamatosan tesztelünk, újdonságokat próbálunk ki és elemezzük, hogy nálunk mi működik a legjobban.
A szakmai zsűri több szempontból is vizsgálja a webáruházat, ezért nagy előny, ha minél több marketing csatornát használsz. Természetesen elsősorban az ügyfélszerzés miatt, ugyanakkor nagyobb eséllyel kerülhetsz be a nyertesek közé is.”
Milyen előnyökkel járt a győzelem?
Az erkölcsi dicsőség mellett különböző jutalmakban is részesültek, a legnagyobb elismerésnek mégis azt érzik, hogy a díj egyfajta hitelességindikátorként működik, hiszen bizalmat ébreszt a látogatók körében.
Judit szerint amiért teljes mértékben megérte a versenyzés, az a kapcsolati tőke és azok a partnerek által felajánlott nyeremények, amelyek hozzájárultak a webáruház további fejlődéséhez. (pl. Shoprenter éves Gold csomag, Billingo és Foxpost kedvezmény)
“Ez a verseny a kisebb webáruházaknak is szuper lehetőség, hiszen nem feltétlenül kell a legnagyobb csomaggal rendelkezned ahhoz, hogy Te legyél a befutó. A verseny előtt például Silver csomagban voltunk.”
Emellett nagyon hasznosnak találták még a nyeremények között a mentor tanácsadást, amelyek közül már több javaslatot beépítettek a jelenlegi működésbe.
Mit tanácsol Judit a jelentkezőknek?
“Merj kérni néha segítséget, hiszen egy külső szem teljesen másképpen látja a webáruházadat és újabb nézőpontokat tud behozni a további fejlődés érdekében.”
Köszönjük szépen Lipovszky Juditnak a válaszokat! További sok sikert kívánunk a jövőben!
Ha fontolgatod a versenyre való jelentkezést , akkor bízunk benne, hogy az interjú kellő inspirációul szolgált és bátran belevágsz ebbe a nagy kalandba, hogy kihozd a webáruházadból a maximumot!